havidíjas keresőoptimalizálás

A webshop SEO és a honlap elemzés

A SEO szolgáltatásoknál két típusról lehet beszélni. Az egyik a havidíjas keresőoptimalizálás, a másik pedig a sikerdíjas. Az előbbinek a fő pozitívuma az, hogy akármikor választhat a kliens egy SEO céget. Ezzel szemben, az utóbbinál fizetnie kell az embernek egész addig, amíg a szerződés tart. Ezt tudva nem is lehet meglepő, hogy manapság miért a havidíjas keresőoptimalizálás a befutó rengeteg olyan vállalkozásnál, amelyik a lehető legkevesebb anyagi ráfordítással szeretné a legjobb eredményeket elérni. Ha pedig valaki a havidíjas keresőoptimalizálás mellett döntött, akkor két esetet kell megemlíteni. Az első a már meglévő honlapokra vonatkozik. Ha ez megvan vagy épp a webshop az, ami kész, akkor a SEO előtt weboldal elemzést kell készíteni. Ennek köszönhetően fény derül arra, hogy milyen kifejezésekkel keresik az adott vállalat produktumait, szolgáltatásait. Ekkor az is kiderül, hogy megfelelő-e a honlap felépítése, illetve milyen kulcsszavakkal milyen helyezéseket ért el eddig a Google találati listán. A havidíjas keresőoptimalizálás másik fajtája az új oldal készítésekor mutatkozik be. Ekkor a kulcsszó kutatás a legfontosabb lépések közé tartozik, hiszen ennek alapján lehet csak megtervezni a webshop menürendszerét. A legalább 1 éve működő webshop SEO előtt az online honlap elemzését nem szabad kihagyni. Miért? Azért elengedhetetlen ez, mert az efféle áruházaknál már sok kulcsszóra elért helyezést ez a Google találati listán. Ha megvannak a helyezések, akkor azokat tanácsos javítani és felhozni az oldalt azokra a kifejezésekre, amire még nem jelenik meg a vásárlóknak. A webshop SEO esetében, a látogatók számának változása helyett, a Google helyezést kell alapul venni. Egy már működő, de még nem keresőoptimalizált online bolt több száz kifejezésre megjelenhet a Google keresőben, akár a harmincadik helyen is. A webshop SEO során tehát a szaki feladata az, hogy minden lényeges kulcsszóra minimum az első 5 helyezés közé hozza fel azt. Miért? Mert az első 5 helyezett szerzi meg a keresők 60%-át. A webshop SEO esetében pedig ez egy nagyon fontos adat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük