izonhuzodas

Az izomhúzódásra fordítson figyelmet!

Ez a dolog egy elég kellemetlen szövődmény. Az izomhúzódásra használhat kenőcsöket vagy gyógyszereket, esetleg terápiát is alkalmazhat. A legtöbb esetben szerencsére elmúlik néhány napon belül. Viszont fontos, hogyha nem következik be a változás, esetleg a fájdalom fokozódik, gyulladásos tüneteket vesz észre, akkor mindenképp forduljon orvoshoz! Az izomhúzódásra bármikor sor kerülhet, elkerüléséhez illetve megelőzéséhez elsősorban bemelegítés kell, vagyis a munkavégzést és a sportot fokozatosan kell elkezdeni.

Természetesen leggyakrabban sportoláskor alakul ki, azonban bárkit elérhet, ha olyan mozgást végez, amihez a szervezete nincs hozzászokva, esetleg a mozdulatok túl hirtelenek és túlságosan nehéz tárgyat emel meg. Izomhúzódásra általában a combokban, a vádlikban, a bicepszekben vagy a hát bármelyik részén számíthat.

A fáradság, a bemelegítés hiánya vagy éppen a túlerőltetés, a túl sokszor ismételt mozdulatok is a kialakulásához vezethet. Az izomgörcs okai a szövetek tartós összehúzódásai. Elsősorban az ionáramok egyensúlyának megbomlásából következik. Jellemzően a megterhelés, a megerőltető sportolás, esetleg hosszú ideig tartó fizikai túlterhelés eredményeként jön létre.

Az izomgörcs okai tehát sokfélék lehetnek, viszont meg lehet előzni, például sportoláskor kiemelt fontosságú a megfelelő bemelegítés, edzés után pedig a nyújtás. Ezzel akár a sérüléseket is megakadályozhatja. Ha a fájdalmak ismétlődnek, esetleg kiterjednek más testtájékra vagy egyéb súlyos kísérőjelenségek is fellépnek, haladéktalanul orvoshoz kell fordulni! Legtöbbször egyszeri vizsgálatokkal, néhány laborvizsgálattal a probléma eredete könnyen kideríthető és orvosolható. Mindent meg kell tenni a kialakulása érdekében, így nem lesznek hasonló gondjai.

Az izomgörcs okai mellé sorolható a kalcium, a magnézium és a kálium hiánya, ami előbb-utóbb érezhető lesz a végtagokban és szinte az egész testben. Tehát, a vitaminok és az ásványi anyagok pótlására mindenképp szükség lesz, ha el akarja kerülni ezt a fájdalmas problémát.